V České republice agent plní hned několik funkcí současně.
Zatímco v zahraničí si herec platí managera na termíny a smlouvy, PR na prezentaci a agenta na shánění práce, tady u nás je filmový průmysl poměrně malý a herecké honoráře malé na to, aby herec mohl spolupracovat separátně se všemi jednotlivými složkami.
Agent se tedy většinou v našem prostředí hlídá termíny, řeší kolize a konflikty, komunikuje s produkcemi a divadly, stará se o honoráře a smluvní podmínky, připomíná herce castingových agenturám a režisérům. Často se agent podílí na PR a prezentaci herce, hledá pro herce vhodnou strategii a možnosti růstu, urguje neuhrazené pohledávky a pomáhá s Intergramem. Herecký agent jedná v nejlepším zájmu herce, vytváří mu vhodné podmínky na práci a zlepšuje jeho renomé.
Herecký agent tedy v ideálním světě úzce spolupracuje s castingovými režiséry a produkčními agenturami, s režiséry, s reklamními agenturami nebo společnostmi, které mají zájem o brand face, s charitativními organizacemi, s médii a PR agenturami
Agent ke svému herci přistupuje vždy individuálně, dle jeho potřeb. Někoho je třeba brzdit, někoho chránit, někoho “kopat do zadku” a někoho chválit. Každý se rozvíjí jinak.